To be or not to be – that was never, really, the question

IMGP4628

24/06/2012

Προσπαθώ να καταλάβω πως κατέληξα έτσι όπως κατέληξα… μου αρέσει ο εαυτός μου, δεν μου αρέσει ο εαυτός μου, δεν έχει και πολύ σημασία. Σίγουρα η ιδέα που έχω για μένα είναι σουρεαλιστική. Παρόλα αυτά αναρωτιέμαι ποιες υπήρξαν αυτές οι καταστάσεις, ποιες ήταν οι χώρες, ποια σπίτια, ποιοι φίλοι, ποιες σχέσεις, ποια αστέρια, ποια όνειρα και ποιοι οι φόβοι που στιγμάτισαν το πρόσωπο μου, που έδωσαν αυτό το βλέμμα στα μάτια μου, που έφτιαξαν το σώμα μου έτσι όπως είναι τώρα. Και η φωνή μου ; Η ομιλία μου ; Γιατί έχω αυτή την φωνή και όχι κάποια άλλη ; Αν είχα ζήσει μια διαφορετική ζωή από αυτήν που έχω ζήσει μέχρι τώρα, αν διάλεγα διαφορετικά μονοπάτια κάθε φορά, θα εξακολουθούσα να έχω αυτή την φωνή ; Τα μακριά μαλλιά ; Το ίδιο χαμόγελο ;

Νομίζω ότι το πρόβλημα μου είναι ότι τις περισσότερες φορές θεωρώ ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από εμένα. Ότι είμαι το κέντρο του σύμπαντος. Ότι τίποτε άλλο δεν έχει σημασία. Το σημαντικό είναι να επικεντρωθώ στον εαυτό ΜΟΥ. Στα προβλήματά ΜΟΥ. Στα όνειρα ΜΟΥ. Στις επιθυμίες ΜΟΥ. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το να ανακαλύψω την ευτυχία ΜΟΥ. Σα να μην δίνω δεκάρα για το δάκρυ του γείτονα μου, την απόγνωση και την αδικία που με περιτριγυρίζει, με περικυκλώνει, με πνιγεί …και εγώ τίποτα, στον κόσμο μου. Η ανασφάλεια που μας καλύπτει και μας προσδιορίζει όλους, δεν είναι τίποτε άλλο από τον σπουδαίο πρωταγωνιστή του θεατρικού έργου που αποκαλούμε ‘η ύπαρξη’.
Επιθυμώ να αλλάξω δραστικά. Να γίνω καλύτερος άνθρωπος (ότι και αν σημαίνει αυτό). Ξέρω ότι μπορώ να γίνω. Μπορώ να τα καταφέρω, αρκεί να απαλλαγώ από τις εμμονές μου. Σύντομα το δίλλημα της ύπαρξης μου θα είναι ως εξής … είτε στην φύση, όπου τα πράγματα είναι πιο απλά αλλά δύσκολα, είτε στην πόλη-τον ανθρώπινο πολιτισμό, οπού τα πάντα είναι τόσο εύκολα και όμως τόσο πολύπλοκα. Παρατηρώ τον εαυτό μου, κάθε φορά που επιλέγω, συνειδητά, να βρίσκομαι στην πόλη..
Θέλω να καπνίσω, θέλω να πιω, θέλω να φάω, θέλω να είμαι κοινωνικά αποδεκτός, θέλω να γαμήσω, θέλω να αγοράσω, θέλω να γελάσω, θέλω να κλάψω, θέλω να επιτύχω, θέλω να αποτύχω, θέλω να καταναλώσω, θέλω να είμαι χαρούμενος, πρέπει να συμπεριφέρομαι σύμφωνα με τα ήθη και τους κοινωνικούς κανόνες..ΘΕΛΩ..

Είναι η επιθυμία ;
Είναι η μη ικανοποίηση ;
Είναι η ανθρώπινη φύση ;
Είναι η απληστία ;
Είναι ο μαζοχισμός ;

Τότε γιατί είμαι ακόμη εδώ ; Γιατί είμαστε όλοι εδω ; Γιατί δεν έχουμε νιώσει ακόμη την ανάγκη να επιστρέψουμε στην Μητέρα Φύση και να πειραματιστούμε με τον εαυτό της και τα μυστικά της(ναι η φύση είναι σίγουρα γένους Θηλυκού, δεν υπάρχει αμφιβολία), να επιστρέψουμε πίσω στις ρίζες μας.
Είμαστε όλοι μονάχοι. Ο καθένας μας, κάθεται στο δικό του παγκάκι και γράφει την δική του μικρή ιστορία. Φοβόμαστε τόσο πολύ να είμαστε μόνοι μας, που προτιμούμε να είμαστε μονάχοι γύρω από εκατομμύρια άλλους σαν και εμάς. Να μας περιτριγυρίζουν. Δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε. Σίγουρα, υπάρχουν σπουδαίοι φίλοι ανά τον κόσμο, αδελφές ψυχές, οικογένεια, αδέλφια, σύντροφοι, αλλά η ουσία δεν αλλάζει… εξακολουθούμε να είμαστε μόνοι.

Η φύση από μονή της, γεννά αυτή την υπενθύμιση. Η φύση επιζητά την μοναχικότητα. Ίσως να την απαιτεί κιόλας… τότε μόνο θα καταλάβεις πως τελικά δεν είσαι μονάχος . Ακριβώς δίπλα σου, στέκεται μεγαλόπρεπα ένα αρχαίο δέντρο, γεμάτο περηφάνια και σοφία. Υπάρχει ένα πουλί που τσιλάρει πάνω στα κλαδιά του και τρώει τους καρπούς του. Μήπως ανέφερες το νερό; Επιθυμείς έναν καταρράκτη ; Ένα ποτάμι ; Έναν ωκεανό ; Μια λίμνη ίσως ; Οτιδήποτε θελήσεις, βρίσκεται εκεί. Τεράστια βουνά και μικροσκοπικές μέλισσες είναι απόλυτα συνδεδεμένα αρμονικά.
Αυτή είναι και η πραγματική ένωση, που δεν συνοδεύεται με καμία ανάγκη για κάποιον ή κάτι, που δεν συνοδεύεται με κανένα θέλω και πρέπει. Μονάχα η ζωή. Η απλούστερη μορφή της. Το αρχαίο μας μονοπάτι. Η αναπνοή μας. Και δεν έχουμε τίποτα καλύτερο να κάνουμε από το να αφήσουμε τις απορίες και να ζήσουμε.
Απλό.

Leave a comment

